Berufsbilder in der Blogparade

Geschrieben von | April 14, 2013 | Jobtipps

Ein super Linktipp: Wibke Ladwig hat in ihrem Blog beschrieben, was sie beruflich so macht und zu einer Blogparade aufgerufen, dass andere diesem Beispiel nachkommen. Entstande ist eine super Sammlung von mehr als 100 Berufsbildern.

Social Timing

Geschrieben von | April 11, 2013 | Jobtipps

Nicht nur in der Beziehung kommt es oftmals auf den „richtigen“ Zeitpunkt an – auch in der Social Media Welt. Eine spannende Infografik dazu von Kissmetrics:

socialtiming

Dashburst zeigt in der folgenden Infografik, warum es sinnvoll ist, als Unternehmen den Kanal „Social Media“ nicht zu ignorieren, sondern auszubauen:

Social Media Marketing ist sinnvoll

Social Media im Kundenservice

Geschrieben von | April 5, 2013 | Jobtipps

Wie der Kundenservice von morgen dank Social Media aussehen könnte? Die Infografik von oursocialtimes.com zeigt’s:

social-kundendienst1

Virales Marketing

Geschrieben von | April 1, 2013 | Jobtipps

Wie virales Marketing funktioniert, was es überhaupt ist und wie man es zielführend einsetzen kann, zeigt die übersichtliche Infografik von voltierdigital.com:

going_viral_visualized_QC2

Twitter in Zahlen

Geschrieben von | März 28, 2013 | Infografiken

Wie groß und erfolgreich ist eigentlich Twitter? Kissmetrics weiß es und hat es in dieser Infografik hübsch aufbereitet:

twitterinzahlen

Online-Marketing für Offline-Erfolg

Geschrieben von | März 26, 2013 | Jobtipps

Wie Online-Marketing dafür sorgen kann, dass man offline, am Point-of-Sale Erfolg hat, zeigt die folgende Infografik von kissmetrics.com:

onlinemarketingofflineerfolg

Social Media Dashboards

Geschrieben von | März 22, 2013 | Jobtipps

Social Media Dashboards können Lieblingswerkzeuge von Social Media Managern werden – oder auch für Chaos sorgen, statt für Arbeitserleichterung, weil sie doch nicht alles können, was man braucht und dann statt einem Tool drei nutzen muss, um alle Social-Kanäle mit Posts und Kommentaren zu füllen, beobachten, analysieren, Aufgaben an Teammitglieder zu delegieren, Sentimentanalysen zu fahren und vieles mehr.

Das Magazin T3n stellt einige Tools vor und geht auf Vor- und Nachteile ein: Die Top-Empfehlung ist Sprout-Social, „der Alleskönner im Infografik-Stil“. Einzige Mankos: Google+ wird derzeit noch nicht unterstützt und das Tool kostet. Und hier kommt Hootsuite ins Spiel: Klassiker unter den Social Media Dashboards, sogar mit Google+-Integration (allerdings nur Pages-Verwaltung, keine Profile). Pro-Version verfügbar, Enterprise-Lösung ebenfalls. Im Vergleich zu Sprout-Social nicht ganz so hübsch in der Darstellung, aber mindestens genauso funktional, weiterer Vorteil: Durch Apps erweiterbarer Funktionsumfang.

Auch vorgestellt:

Bottlenose, das Tool für alle, die Wert auf Inhalteanalyse legen: Sentimentanalysen, Mitbewerbervergleich, Benchmarking – einige Funktionen sind nur in der kostenpflichtigen Pro-Version verfügbar, die derzeit im Beta-Stadium ist – Preise noch unklar. Manko: Nicht sonderlich intuitiv.

Falcon Social: Neues, aufstrebendes Dashboard mit Schwerpunkt auf Teamarbeit und Aufgabenmanagement. Schnittstellen zu Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Youtube. Zusätzliches Schmankerl: Integriertes Tool zur Erstellung von Facebook-Anwendungen mit nur wenigen Klicks.

Weitere Dashboards:

Spreadfast.comTweetdecknetvibes.com, argyle.com,

Social Media Manager sehr gefragt

Geschrieben von | März 20, 2013 | Jobtipps

Das neue Berufsbild des Social Media Managers hat sich in der Wirtschaft etabliert: Bereits 16 Prozent aller Unternehmen in Deutschland beschäftigen einen oder mehrere Mitarbeiter, die für den Einsatz und die Nutzung sozialer Medien verantwortlich sind. Zum Vergleich: Im Jahr 2011 waren es erst 10 Prozent. Weitere 7 Prozent der befragten Unternehmen planen derzeit konkret die Schaffung einer entsprechenden Stelle. Das hat eine repräsentative Umfrage unter 854 Unternehmen im Auftrag des Hightech-Verbands BITKOM ergeben. „In vielen Unternehmen sind soziale Medien heute ein wichtiger Kommunikationskanal zum Beispiel für das Marketing, den Service oder das Recruiting“, sagt BITKOM-Hauptgeschäftsführer Dr. Bernhard Rohleder. „Für die sinnvolle und effektive Nutzung sozialer Medien brauchen die Unternehmen entsprechende Spezialisten.“ Diese Entwicklung eröffne neue Job-Perspektiven zum Beispiel für Kommunikations- und Geisteswissenschaftler sowie Seiteneinsteiger. Social Media Experten planen, steuern und beobachten die Kommunikation eines Unternehmens in sozialen Medien. Zu diesen zählen unter anderem Blogs, soziale Netzwerke wie Facebook, Google+ oder Xing, Plattformen zum Teilen von Inhalten wie Youtube und Flickr oder der Kurznachrichtendienst Twitter. Soziale Medien können sowohl für die externe als auch für die interne Kommunikation genutzt werden. Konkret kümmern sich Social Media Manager um die Auswahl und Einführung geeigneter Social Media Plattformen, betreuen diese redaktionell und beraten Mitarbeiter und Führungskräfte im Umgang mit den sozialen Medien In den vergangenen Jahren sind zahlreiche Aus- und Weiterbildungsangebote im Bereich Social Media entstanden. In der Regel handelt es sich um berufsbegleitende Fortbildungen. Einige Lehrgänge werden von den Industrie- und Handelskammern zertifiziert. Allerdings haben sich noch keine allgemeingültigen Standards für die Qualifizierung und Zertifizierung von Social Media Managern durchgesetzt. Spezielle Studiengänge sind noch recht selten und werden meist von privaten Hochschulen angeboten. An staatlichen Hochschulen werden die Inhalte zur Funktionsweise und zum Einsatz von sozialen Medien in Form von Modulen oder Seminaren in das Studium integriert. Das ist insbesondere in wirtschaftswissenschaftlichen Fächern und in den Kommunikationswissenschaften der Fall. Arbeitgeber verlangen von Social Media Managerinnen und Manager in der Regel ein abgeschlossenes Studium. Neben Kommunikationswissenschaftlern bringen auch Betriebswirte mit Marketing- oder PR-Know-how sowie Sozial- oder Sprachwissenschaftler gute Voraussetzungen mit. Auch Quereinsteiger aus dem Journalismus haben Chancen. Bewerber sollten eine hohe Affinität zu den sozialen Medien haben und dort selbst aktiv sein. Wichtig ist ein ausgeprägtes technisches Verständnis. Social Media Experten müssen keine Programmierer sein, sollten aber über die aktuellen Entwicklungen im Bereich der Informations- und Kommunikationstechnologien gut informiert sein.

Social Media Monitoring

Geschrieben von | März 18, 2013 | Jobtipps

Zahlen, Daten, Fakten. Die Grundlage einer jeden Managemententscheidung – auch im Bereich Social Media. Deswegen ist Social Media Monitoring so wichtig. Welche Tools es gibt zeigt diese Listly-Liste:

Headline for Best Social Media Analytics Tools
 REPORT
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Best Social Media Analytics Tools

Social media analytics or social analytics is increasingly important as businesses seek to optimize, measure, and monitor the performance of their social media campaigns. But, there are SO many tools, it's hard to know which are best. Hence, this list.
Jul 29, 2014 by Jordan Stotland - evalueanalytics.com - 826
evalue analytics: Intelligent Data on Demand

Social media analytics made clear and simple. evalue analytics is a social engagement measurement platform that offers accurate information about the social presence of each brand on various networks (Facebook, Twitter, YouTube, and soon, LinkedIn). This tool enables users to obtain social media analytics about their social marketing strategy and benchmark against competitors.

2

sociota

Mar 31, 2014 by Nitin Tripathi
sociota

sociota is a great tool for social media analytics, monitoring and reporting. With high engage-ablity and awesome UI it not only a great reporting tool but also fun to work with

3

Trackur

Jul 19, 2013
Trackur

Social Monitoring Trackur provides all of the social media monitoring tools you need and none of the useless eye-candy you don't. Quickly monitor your online reputation, measure social media trends and analyze social media mentions for your company, brands, or clients. Learn More Affordable Plans Don't pay thousands of dollars for your social media monitoring!

Jul 19, 2013 - socialears.com - 621
Social Media Listening and Influence Analysis - SocialEars.com - We'll Listen For You

Let us show you a demo in action W ant to hear about how EmployeeScreenIQ was able to have some of their content go viral? Do you remember the story about employers asking for job applicants for their Facebook passwords?

Jul 19, 2013 - www-01.ibm.com - 836
IBM Social Media Analytics

Social media analytics is a powerful tool for uncovering customer sentiment dispersed across countless blogs, Facebook, Twitter, discussion forums and other online sources.

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uberVU

Jul 19, 2013
uberVU

uberVU is the only real-time social media marketing platform that shows brands what they need to know, now. We help social marketers learn about spikes, trends and influencers, engage with fans from a single dashboard, measure and

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Socialbakers

Aug 05, 2013
Socialbakers

Socialbakers is the most popular provider of social media analytic tools, statistics and metrics for Facebook, Twitter, Google Plus, YouTube and LinkedIn.

Jul 19, 2013 - simplymeasured.com - 844
Free Social Media Analytics Tools | Simply Measured

Try one of our free reports to analyze any brand page or web property across Twitter, Facebook, Google Analytics, Instagram, YouTube, or Google+. Get loads of beautiful data for free with a Tweet or Share.

Jul 19, 2013 - curalate.com - 656
Curalate: Pinterest, Instagram Analytics & Marketing

Curalate is the world's leading marketing and analytics suite for the visual web, starting with Pinterest and Instagram. We help brands tell their story through imagery in order to drive consumer engagement, build brand awareness, and form stronger, more meaningful relationships with consumers. Our offices are located in New York City and Philadelphia.

Aug 05, 2013 - socmetrics.com - 767
SocMetrics

Any marketing professional who wants to build an effective social media campaign based upon influencers in a specific industry should give [SocMetrics] a look. SocMetrics can help you harness the power of thought leaders, which in turn can help you build your brand and sell more.

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awe.sm

Aug 06, 2013 - totally.awe.sm - 647
awe.sm

Analytics & optimization of social media marketing for brands and agencies.

Jan 04, 2014 by Stefan Rippler - socialbench.de - 810
socialBench.de - Social Media Benchmarking

You should not just leave the success of your Social Media strategy to chance or base it on hearsay. socialBench helps you to analyze your Social Media profiles on Facebook, Google+, Twitter, Instagram, Google Analytics and YouTube on a daily basis.

Apr 13, 2014 by Ben Green - oktopost.com - 647
Oktopost

Oktopost is a social media marketing tool designed to publish social messages, converse with prospects and generate leads

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Radian6

Jul 19, 2013 - salesforcemarketingcloud.com - 741
Radian6

Social media monitoring tools, social media engagement software and social marketing from the industry leader in social analytics

Jul 19, 2013 - sas.com - 844
SAS® Social Media Analytics

With SAS social media analytics and monitoring, gain insight from online conversations to capitalize on social media data.

Jul 19, 2013 - google.com - 708
Social Media Measurement With Google Analytics - Google Analytics

Learn how Social Reports provides actionable social media measurement to grow your community, increase sharing and improve social ROI.

Jul 19, 2013 - sproutsocial.com - 834
Social Media Analytics & Reporting | Sprout Social

Sprout Social provides social media analytics with Google Analytics integration to track your engagement, measure the results of your social media campaigns & generate meaningful reports.

Jul 19, 2013 - crowdbooster.com - 834
Crowdbooster: Social Media Marketing Analytics and Optimization

Crowdbooster measures and optimizes your social media marketing by providing powerful, easy-to-use analytics and recommendations on Twitter and Facebook.

Jul 19, 2013 - blitzmetrics.com - 656
Blitzmetrics

Social media dashboards used by the world's biggest brands. Measure, analyze and engage your fans.

Jul 19, 2013 - brandwatch.com - 604
Social Media Monitoring Tools - Brandwatch

The most powerful social media monitoring and analytics tool, chosen by pioneering brands and agencies all over the world.

Jul 30, 2013 by Sheldon Levine - sysomos.com - 843
Social Media Monitoring by Sysomos

The Sysomos product suite gives you all the tools you need to measure, monitor, understand and engage with social media users. Covers all major social media sources With Sysomos, you get access to the most comprehensive database of social conversations, with real-time coverage and historical archive of more than 100 billion posts.

Oct 06, 2013 by Pat Heffernan - hootsuite.com - 783
Social Media Management Dashboard - HootSuite

Manage multiple networks and profiles and measure your campaign results across multiple social networks, including Twitter, Facebook profiles and pages, Google+ pages, LinkedIn profiles/pages/groups, plus plugin apps for YouTube, Vimeo, Instagram, Pinterest, Flickr, Salesforce and multiple email services such as Constant Contact and MailChimp.

Aug 07, 2014 by Victor jack - blogs.agriya.com - 758
Top 5 Tools to Manage Your Social Media Accounts - Agriya

Looking to ease the burden in managing multiple social media platforms?

Oct 01, 2014 by Maulik Shah - slidesha.re - 732
Tech Future - The Mobile Applications

The internet era is growing tremendously and so is the production and usability of mobile phones. Smart phones have gained the cutting-edge importance in the digital arena. They have become an indispensable and inseparable aspect of our routine.

http://bit.ly/1nOXfB0

Jul 19, 2013 - www54.sap.com - 776
Social Media Analysis Software | CRM Software | SAP

Live Webcast: Enterprise Social Media Success Join Business2Community and SAP on March 4th, 2013 for a special Webcast featuring Oliver Bussman, CIO of SAP. Oliver, recognized as the #1 Social CIO by Forbes, will discuss best practices for leveraging social media to drive awareness and engagement.

Außerdem hilft diese Infografik von Somemo.at bei der Entscheidung:

socialmediamonitoring